חיפוש

כללי בטיחות לעבודה במשרד וההתנהלות במקרה של פציעת עובד

עו"ד בארי מיסקביץ', מומחה לדיני נזיקין מציג כעת את המדריך המלא בעבור מעסיקים בכל הקשור לכללי בטיחות בעבודה במשרד, כמו גם כיצד להתנהל במידה ועובד נפצע.

כללי בטיחות לעבודה במשרד

מעסיקים רבים אינם מודעים לעובדה כי פציעה של עובד בזמן עבודתו יכולה לגרום להגשת תביעה אישית כנגדו, במסגרת כיסוי של ביטוח אובדן עבודה. על כן, חשוב לעמוד במספר כללי בטיחות לעבודה במשרד, בכדי להימנע ממצב מורכב שכזה. להלן כמה מהכללים:

חגורת בטיחות

  • הקפדה על תאורה – הקפדה על תאורה נכונה בכלל חלל במשרד, גם אם מדובר בחלל של מחסן היא חשובה מאוד, וזאת על מנת לוודא כי העובדים לא ימעדו או יפגעו כתוצאה מחושך מוחלט, או אפילו מעומעמים. לכן, הקפידו לבדוק כי כלל החללים במשרד אכן מוארים כהלכה, ובמידה ואינם – יש לבצע את התיקונים הנדרשים.
  • פרסום כללי בטיחות במשרד – חשוב להדפיס ולציין בצורה ברורה מהם כללי הבטיחות הנהוגים במשרד, כמו גם לפרסם זאת באמצעות דיוור במייל, וזאת על מנת להדגיש בפני העובדים את כללי הבטיחות בעת שהות במשרד, ומחוצה לו. בנוסף, מומלץ לבצע ריענון של כללי הבטיחות ע"י איש מקצוע המומחה לכך, וזאת ע"י כינוס של העובדים לכדי אסיפה.
  • ביצוע אחזקה נאותה – ביצוע של אחזקה נאותה לכל המתקנים אשר מצויים במשרד, בין אם מדובר באינסטלציה, חשמל, מחשבים וכו' היא חשובה מאוד וזאת על מנת למנוע פגיעה בנפש או בגוף. על כן, בדקו כי אתם עובדים עם איש מקצוע אשר מבצע באופן תדיר בדיקות בטיחות.
  • שמירה על אזורים סטריליים – אזורים אשר מועדים לפגיעות כגון חדר אש או מערכות חשמל חייבים להיות מוגנים באמצעות אמצעי בטיחות אשר כוללים סימון של האזורים כמו גם נעילה הרמטית, שימוש בחומרי בידוד מתקדמים כמו גם אחזקה וניקוי של אזורים אשר מועדים לפגיעות של העובדים.

התנהלות במקרה של פציעת עובד

חשוב לזכור כי כל עובד שכיר אשר רשום במשרד לביטוח לאומי, ואשר לו פוליסת ביטוח של עבודה זכאי להגיש תביעה כנגד המעסיק, בגין נזקים אשר נגרמו לו. ע"פ חוק, העובד נדרש לדווח למעסיק אודות הפציעה, כאשר במידה ונגרם נזק גופני, העובד זכאי לקבל ימי מחלה. עבור שלושת ימי המחלה הראשונים המעסיק ישלם לעובד כ 75% מגובה השכר, כאשר באם נקבע כי העובד זקוק למנוחה,  המעסיק ישלם לעובד כ 75% מהשכר בתשעת הימים הראשונים והחל מהיום העשירי ועד היום ה-19. בסיום התקופה, העובד רשאי להגיש תביעה באמצעות הוועדה הרפואית. למעשה, חשוב מהרגע בו נפצע העובד לקבל ייעוץ משפטי ע"י עורכי הדין לענייני נזיקין, בכדי שההליך יסתיים לשביעות רצונם של שני הצדדים. למידע נוסף בעבור מעסיקים, היכנסו לאתר- https://www.yml-law.co.il.

אולי תאהבו גם את

כפל ביטוח
איך למנוע כפל ביטוחים?

ביטוח הוא מוצר פיננסי, המעניק הגנה כלכלית ושקט נפשי בעת צרה. יחד עם זאת, חשוב לשים לב לנושא של כפל ביטוחים, שעלול להוביל להוצאות מיותרות.

קראו עוד »