חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על פשיטת רגל

גם אם התהליך של פשיטת רגל נחשב בעיני רבים כמוצא הכי פחות טוב ליציאה ממצב כלכלי גרוע, חשוב להבין שעבור החייבים עצמם – זהו לא פחות מגלגל הצלה. הבקיאות בתהליך והרצון להוציא ממנו את המיטב, מהווים חלק חשוב ביכולת להפוך את פשיטת הרגל להתחלה של הצלחה, שתאפשר חזרה לניהול חיים כלכליים טובים.

פשיטת רגל

התהליך של פשיטת רגל – שלב אחר שלב

בדרך לקבלת צו ההפטר, צפויים שלבים רבים בדרך, ועל החייב להפנים כי שיתוף פעולה מלא שלו עם התהליך, ושקיפות מלאה עם כל הנוגעים בדבר – רק יועילו לקיצור ההתנהלות. אלו הם החלקים העיקריים בתהליך עד להפיכתו של החייב לפושט רגל הפטור מחובותיו:

1.       הגשת הבקשה לתהליך ותשלום פיקדון.

2.       מתן צו כינוס נכסים, שבעצם מעכב את כל הליכי ההוצאה לפועל העומדים כנגדו.

3.       מינוי של נאמן מטעם הנושים.

4.       הכרזה על פשיטת רגל, המגבילה את החייב שבין היתר לא יוכל לנהל חשבון בנק אישי.

5.       פירעונם של כל החובות לאחר סיום ההסדרים מול כל הנושים.

6.       קבלת צו ההפטר שמשמעו – אין האדם חייב עוד דבר לנושיו.

כמובן שעבור כל חייב מדובר בתהליך מעט שונה, התלוי הן בכמות הנושים, הן בגובה הסכום הכספי שהוא חייב לאותם נושים, והן לסוג החוב עצמו. חוב של דמי מזונות למשל, לא יוכל להיכלל בהסכם של מחיקת חובות, וכמוהו גם חוב של משכנתא או חובות למדינה. המשמעות היא שעל אף שהתהליך של כל פשיטות הרגל הוא מובנה, עבור כל חייב ההתנהלות עשויה להיות שונה. ישנם חייבים שהתהליך שלהם מתבטל מבלי שהגיע לסיומו המיוחל, וזאת בשל העובדה שניצלו את ההנחות וההטבות שהעניק להם בית המשפט לרעה.

מי שרואה בהליך של פשיטת הרגל כהזדמנות שנייה לחיים, יכול בהחלט להיעזר בו לקבלת התחלה חדשה וניהול חכם יותר של החיים הכלכליים שלו ולבסוף  אפילו לחסוך כסף.

למה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לכל אורך הדרך?

ישנם חייבים שנקלעו למצב הכלכלי הקשה שלהם בשל התנהלות חד פעמית שגויה, שגררה השלכות קשות והפכה לסוג של כדור שלג. אבל יש כאלה שבאופן שיטתי ניהלו את כספם בצורה לא נכונה, והמשמעות היא שללא ייעוץ מקצועי הם לא יצליחו לצאת מהמצב. במקרה כזה, גם אם אותם חייבים יצלחו את תקופת הפירעון וישלימו את החזר החובות, הסיכוי שלהם ל"חזרה למוטב" קלוש למדי.

מתחילת התהליך, עד סופו וגם לאחר קבלת צו ההפטר, מוטב לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין העוסק בפשיטת רגל. כאשר הפרקליט הוא בעל ניסיון וכבר טיפל במקרים דומים לזה שלכם, הוא יוכל לתת לכם את העצות הטובות ביותר לניהול כספכם במהלך הדרך, וגם כאשר תיחשבו לפטורים מחובות.

מה עושים ביום שאחרי קבלת צו ההפטר?

הרעיון העומד מאחורי ההליך של פשיטת רגל, הוא להעביר את כל הנכסים של החייב לידיים של הנושים שלו, ליתר דיוק את השווי הכספי שלהם לאחר מכירתם – למשל באם יש לחייב דירה, היא תימכר והתמורה הכספית שלה תועבר לידי הנושים. בהיותו של התהליך "שקוף", והעובדה כי החייב נדרש לנהל את כספיו באופן גלוי מול כל העוסקים בעניינו, יש להניח כי תהיה השפעה גדולה של הנושא על מצבו הנפשי ועל החיים החברתיים שלו.

חשוב להבין כי על מנת שהתהליך ישלים את מטרתו העיקרית שהיא הבראת החיים הפיננסים של החייב, חובה לקבל כמה שיותר תמיכה ממגוון סוגים – הן חברתית והן מקצועית. רק סיוע צמוד יאפשר "חינוך מחדש" של החייב, שייתן לו את ההזדמנות האמיתית לשינוי דפוסי התנהגות שגויים שהובילו אל המצב הזה מלכתחילה.

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »